Általános Szerződési Feltételek

Share/Save

 

Fogászati rendelő általános szerződéses feltételei fogorvosi szolgáltatások nyújtására

  1. Általános Szerződési Feltételek
    1. A fogászati rendelő adatai:
      1. A fogászati rendelő neve: Sonnendent Zahnarztpraxis
      2. A fogászati rendelőt üzemeltető cég neve: Sonnendent Kft.
      3. A fogászati rendelőt üzemeltető cég székhelye: 9476 Zsira, Locsmándi u. 46.
      4. A fogászati rendelőt üzemeltető cég telephelye: 9725 Kőszegszerdahely, Hegyi út 22.
      5. A fogászati rendelőt üzemeltető cég adószáma: 14621891-1-08
      6. A fogászati rendelőt üzemeltető cég cégjegyzék száma: 08-09-017552
      7. A fogászati rendelőt üzemeltető cég bankszámla száma: 12046133-01134842-00100008
      8. A fogászati rendelőt üzemeltető cég vezetőjének neve: Dr. Heincz Miklós
      9. A fogászati szolgáltatás igénybevételének helye:
        • 9476 Zsira, Locsmándi u. 46.
        • 9725 Kőszegszerdahely, Hegyi út 22.
      10. A rendelő nyitvatartási ideje:
        1. Zsira: Hétfő, Csütörtök 13-20. Telefonos bejelentkezés mindenképp szükséges!
        2. Kőszegszerdahely: Szerda és Péntek 14-21, Hétfő, Kedd, Csütörtök 8-10. Telefonos bejelentkezés mindenképp szükséges!

 

  1. A fogászati szolgáltatás igénybevételére vonatkozó előzetes bejelentkezés telefon száma: + 36 30 719 57 55
  2. A fogászati szolgáltatás igénybevételére vonatkozó előzetes bejelentkezés e-mail címe:  info@sonnendent.hu
  3. A rendelő weboldalának elérhetősége: https://www.sonnendent.hu/
  4. Az ÁSZF elérhetősége a weboldalon belül: https://www.sonnendent.hu/content/általános-szerződési-feltételek
  5. Az ÁSZF hatálya: 2024.10.20

 

 

  1. A Sonnendent Zahnarztpraxisfogászati rendelő (a továbbiakban: Egészségügyi Szolgáltató) valamint Ügyfele (a továbbiakban: Ügyfél/Páciens/Beteg/Kezelt/Ellátott) az Egészségügyi Szolgáltató és Ügyfél együttesen: Felek (a továbbiakban: Felek) között létrejött fogorvosi szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésre (a továbbiakban Szerződés) a Felek ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az irányadóak. 
  2. Az egészségügyi szolgáltatás igénybevételével a Felek megbízási jogviszonyt létesítenek egymással, megbízási díj fizetése ellenében teljesítendő fogászati szolgáltatások ellátására.

 

  1. Egészségügyi szolgáltatás
    1. Egészségügyi Szolgáltató az Ügyfél részére a hatályos jogszabályok, szakmai protokollok, továbbá jelen ÁSZF szerinti feltételek mellett fogászati szolgáltatásokat nyújt az Ügyfél részére:
      1. Konzerváló fogászati beavatkozások,
      2. Fogmegtartó kezelések,
      3. Fogpótlások készítése,
      4. Szájsebészeti beavatkozások,
      5. Endodontiai beavatkozások,
      6. Fogbeültetés,
      7. Esztétikai beavatkozások,
      8. Parodontológiai beavatkozások
    2. Egészségügyi Szolgáltatókijelenti, hogy a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges tárgyi-, személyi feltételekkel, az egészségügyi tevékenység tekintetében, tevékenységére általános szakmai felelősségbiztosítással és a megfelelő hatósági engedélyekkel rendelkezik.
    3. A szolgáltatás igénybevétele során Felek együttműködésre kötelesek. Ezen együttműködési kötelezettség teljesítése körében az Ügyfél tájékoztatja az Egészségügyi Szolgáltatót illetőleg kezelőorvosát mindazon körülményről, tényről, (így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről) amely a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv előkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez szükséges. Az Ügyfél tájékoztatási kötelezettsége kiterjed saját betegségével összefüggésben mindarról a tényről, körülményről (így különösen fertőző betegségekről, foglalkozás végzését kizáró megbetegedéséről, állapotról), amely mások életét, vagy testi épségét veszélyeztetheti. Amennyiben az Ügyfél a fenti tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, vagy csak részben tesz eleget, úgy az ennek elmaradásából eredő következményekért Egészségügyi Szolgáltatót sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.
  2. Fogászati szolgáltatás igénybevételének menete
    1. Egészségügyi Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvosok, szakasszisztencia és alvállalkozók igénybevételével teljesíti a fogászati beavatkozásokat és biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat.
    2. Felek megállapodnak abban, hogy a fogászati szolgáltatások teljesítéséhez az Egészségügyi Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vehet, akiknek a közvetített tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
    3. A fogászati szolgáltatás igénybevétele előzetes bejelentkezést igényel.
    4. Az Ügyfél köteles az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, ellenkező esetben az Egészségügyi Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtását megtagadni.
    5. Az Ügyfél az előre egyeztetett időpont előtt legalább 15 perccel megelőzően a fogászati rendelő recepcióján köteles jelezni, hogy megérkezett a szolgáltatás igénybevétele céljából.
    6. Egészségügyi Szolgáltató a bejelentkezést, az anamnézis felvételét (csak az első rendelői látogatás, illetve minden egy évnél régebbi rendelői látogatás alkalmával), illetve a GDPR nyilatkozat kitöltését és az adatrögzítést követően nyújtja az igényelt fogászati szolgáltatást.
    7. Egészségügyi Szolgáltató fogászati tevékenységét kezelési terv és árajánlat alapján végzi.  A kezelési terv az Egészségügyi Szolgáltató javaslatán alapul. Amennyiben a kezelés az Egészségügyi Szolgáltató által megkezdődik, ez a Kezelési Terv Ügyfél általi jóváhagyását jelenti. A kezelési tervtől az Egészségügyi Szolgáltató jogosult önállóan eltérni, azonban nagyobb eltérések esetén köteles előzetesen az Ügyféllel azt egyeztetni.

 

  1. A szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek
    1. Az Ügyfél alkalmanként igénybe vett szolgáltatásokért Egészségügyi Szolgáltató részére díjat köteles fizetni. Az egészségügyi szolgáltatások mindenkori szolgáltatási díjai az Egészségügyi Szolgáltató honlapján, valamint rendelőjében nyomtatott formában, a hatályos díjjegyzéknek az Ügyfélváróban történő kifüggesztésével ismerhetők meg, illetve az Egészségügyi Szolgáltató a recepcióján személyesen és/vagy telefonon, valamint e-mail útján tájékoztatást biztosít az Ügyfél részére. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az egyes kezelések személyre szabottak, így költségük is eltérhet a listaáron jegyzetthez képest, vagyis azok célja elsősorban az általános tájékoztatás. A listaárak árajánlatnak nem tekinthetők!
    2. Az elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a közvetített szolgáltatások költségei a kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre, és számlázásra, abban az esetben is, ha azok egy folyamatos Kezelési Terv részét képezik. Azon közvetített szolgáltatások díját, amelyeket az Ügyfél külső Egészségügyi Szolgáltatótól vesz igénybe, és amelynek a díja előzetesen ismert, az ügyfél megrendeléskor köteles kiegyenlíteni előlegszámla ellenében. Ezen szolgáltatások vonatkozásában az Egészségügyi Szolgáltató a végszámlát utólag, a közvetített szolgáltatás nyújtásakor állítja ki és adja át vagy küldi meg az Ügyfél részére.
    3. A szolgáltatási díjat Egészségügyi Szolgáltató számlája ellenében elsődlegesen magyar forintban, a szolgáltatás igénybevételekor készpénzzel vagy bankkártyával kell kiegyenlíteni az Egészségügyi Szolgáltató pénztáránál. Egészségügyi Szolgáltató a számlát a szolgáltatás igénybevételét követően állítja ki. Azokban a külön - jelen ÁSZF- ben rögzített - esetekben, amikor az Ügyfél valamely díjat az Egészségügyi Szolgáltató által postán kiküldött számla ellenében kell megfizetnie, az Egészségügyi Szolgáltató jogosult számla helyett az Ügyfél részére ún. díjbekérőt kiküldeni.

Ebben az esetben az Ügyfél az általa megfizetett összegről a számlát utólag, a díjbekérőn szereplő összeg megfizetését követően kapja meg postai úton.

  1. Az Egészségügyi Szolgáltató az egyes kezelés(ek) befejezésekor számlát állít ki. A számla aláírásával az Ügyfél az Egészségügyi Szolgáltató teljesítését és a számla átvételét aláírásával igazolja. Egészségügyi Szolgáltató jogosult a számlát és annak mellékleteit postai úton megküldeni az Ügyfél részére. Amennyiben az Ügyfél a teljesítésigazolás kiadását megtagadja, az Egészségügyi Szolgáltató jogosult az általa nyújtott egészségügyi szolgáltatás díját peres úton követelni az Ügyféltől.
  2. Minden olyan esetben, amikor a számla kiegyenlítése nem történik meg a szolgáltatás időpontjában (átutalással történő fizetés, biztosító általi finanszírozás, stb.), az Ügyfél köteles a fizetési kötelezettségének a számla szerinti fizetési határidőig eleget tenni, és a számlában megjelölt összeget maradéktalanul kiegyenlíteni. Az általa megjelölt biztosító fizetési kötelezettségért, a biztosító szerződésszerű teljesítéséért az Ügyfél a Szolgáltatási Szerződés aláírásával készfizető kezességet vállal.
  3. Az Ügyfél a szolgáltatási díj késedelmes megfizetése esetén 10 %-os mértékű éves késedelmi kamatot köteles megfizetni az Egészségügyi Szolgáltató részére, a késedelembe esés időpontjától a fizetési kötelezettség teljesítésének az időpontjáig számítottan. Az Egészségügyi Szolgáltató fizetési késedelem esetén jogosult igényét peres úton érvényesíteni az Ügyfélével szemben, és igénybe vehet valamennyi rendelkezésére álló jogi eszközt a követelése érvényesítése érdekében. Az igényérvényesítéssel kapcsolatos felmerülő többletköltségek az Ügyfélt terhelik.

Fizetési késedelem esetén az Egészségügyi Szolgáltató - a sürgősségi ellátás kivételével - jogosult továbbá megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását az Ügyfél részére, függetlenül attól, hogy azok egy már megrendelt Kezelési Terv részét képezik-e, vagy egymástól független szolgáltatások. Amennyiben az Ügyfél fizetési kötelezettségének a határidő lejártát követő 15 (tizenöt) napon belül sem tesz eleget, az Egészségügyi Szolgáltató jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített egészségügyi szolgáltatások vonatkozásában a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatályú rendkívüli felmondással felmondani. Az Egészségügyi Szolgáltatót a Szolgáltatási szerződés ezen okból történő felmondása esetén az Ügyfél által megrendelt egészségügyi szolgáltatások megrendelés szerinti szolgáltatási díja 50%-ának megfelelő összegű meghiúsulási kötbér illeti meg, amelyet az Ügyfél az Egészségügyi Szolgáltató felmondásának a kézhezvételétől számított 8 napon belül, egy összegben, átutalással köteles megfizetni.

  1. Egészségügyi Szolgáltató a mindenkori szolgáltatási díjait jogosult egyoldalúan módosítani. Egészségügyi Szolgáltató a díjmódosítás tényét és a hatályos díjjegyzéket a honlapján köteles közzétenni, valamint a rendelőben nyomtatott formában az Ügyfélváróban kifüggeszteni. Az Egészségügyi Szolgáltató által módosított díjak nem vonatkoznak a már megkötött Szolgáltatási szerződés alapján és keretében az Ügyfél által már megrendelt egészségügyi szolgáltatásokra, kivéve azt az esetet, amennyiben az Egészségügyi Szolgáltató díjainak a megváltoztatására az Egészségügyi Szolgáltató által igénybe vett, általa közvetített szolgáltatások díjának a megváltozása miatt kerül sor. Ez utóbbi esetben az Egészségügyi Szolgáltató jogosult a díjváltozást az Ügyfelével szemben a már megrendelt szolgáltatások vonatkozásában is érvényesíteni, köteles azonban az Ügyfél részére igénye esetén igazolni, hogy a díjváltoztatásra a közvetített szolgáltatások díjának a megváltozás miatt kerül sor.
  2. Az Egészségügyi Szolgáltató által a szolgáltatási díjakról a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint kiállított számlák a számla keltének napján hatályos számviteli- és adójogszabályoknak megfelelő módon tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját és határidejét. Amennyiben a szolgáltatásnyújtás kezdete, és a számlakiállítás napja közötti időszakban bekövetkezett jogszabályváltozás miatt a számlának egyéb, az Egészségügyi Szolgáltató által nem ismert adatot is tartalmaznia kell, az Ügyfél köteles az Egészségügyi Szolgáltató részére a még hiányzó adatokat haladéktalanul megadni a számviteli szabályok betartása érdekében.
  3. Az Egészségügyi Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatásokat ÁFA mentesen számlázza ki az Ügyfél részére, és ÁFA mentes díjakat is tűntet fel a mindenkori díjtáblázatában (kivéve azokat a szolgáltatásokat, amelyek ÁFA-kötelesek, és ahol maga a díjtáblázat is feltünteti az ÁFA összegét). Amennyiben esetleges jogszabályváltozás folytán a díjtáblázatban feltüntetett ÁFA-mentes szolgáltatások ÁFA- körbe kerülnének, az Egészségügyi Szolgáltató jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített és ki nem számlázott szolgáltatások vonatkozásában a Szolgáltatási Szerződésben feltüntetésre kerülő szolgáltatási díj összegét az ÁFA összegével megemelni, és az Ügyfél is ezen ÁFA-összeggel megemelt szolgáltatási díj fizetésére köteles.
  4. A szolgáltatási díj magában foglalja az Egészségügyi Szolgáltató díját, és valamennyi költségét is, azaz az Egészségügyi Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezésein túlmenően további díjat vagy költségtérítést az Ügyféltől nem igényelhet.
  5. Garanciával kapcsolatos rendelkezések
    1. Az Egészségügyi Szolgáltató kizárólag a fog(szak)orvosai által fogászati rendelőjében elvégzett fogászati kezelésekre és az általuk átadott fogművekre vállal garanciát az Ügyfél felé a 4. számú mellékletben foglalt feltételek szerint és korlátozások mellett.
    2. Az Ügyfél esetleges minőségi kifogását a garancia időn belül az észlelést követően haladéktalanul köteles írásban közölni Egészségügyi Szolgáltatóval. Ügyfél a kifogás kivizsgálása érdekében köteles ellenőrző vizsgálaton megjelenni, a kifogásolt fogművet az Egészségügyi Szolgáltató rendelkezésére bocsájtani, és a reklamációval kapcsolatos minden információt és adatot megadni. Felek a vizsgálatról jegyzőkönyvet vesznek fel. Amennyiben az Ügyfél minőségi kifogása alapos, Egészségügyi Szolgáltató a kifogásolt munka megvizsgálásától számított 4 munkanapon belül köteles arról nyilatkozni, hogy további 14 munkanapon belül eleget tud-e tenni Megrendelő által jogszerűen érvényesített kijavítási, pótlási igényének. Ha az Egészségügyi Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól mentesül, vagy a kifogást nem lehet kivizsgálni, úgy Egészségügyi Szolgáltató reklamációt nem fogad el.
    3. Fogtechnikai hiba esetén – a garanciális feltételek teljesülése esetén – az Egészségügyi Szolgáltató viseli a kijavítással/kicseréléssel kapcsolatos fogászati és fogtechnikai költséget az ÁSZF 4. számú mellékletében „Garanciális periódusok és garanciális feltételek szabályai” alapján. A kijavítás/kicserélés helye az Egészségügyi Szolgáltató fogorvosi rendelője. Egészségügyi Szolgáltató helytállása más fogászaton igénybe vett szolgáltatás megtérítésére, illetve útiköltség térítésére nem terjed ki.
    4. Az Ügyfél kijelenti, hogy megismerte és megértette az Egészségügyi Szolgáltató jelen ÁSZF 4. számú mellékletében megjelölt, az általa nyújtott fogászati szolgáltatások vonatkozásában vállalt garanciafeltételeit, és azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el, és kötelezettséget vállal az ott leírtak betartására.

 

  1. Az Ügyfelek jogaival és kötelezettségeivel kapcsolatos rendelkezések
    1. Az Ügyfélnek joga van az ellátását végző kezelőorvos megválasztásához, amennyiben azt az egészségi állapota által indokolt ellátás szakmai tartalma, vagy az ellátás sürgőssége nem zárja ki. Az orvosválasztás joga az Egészségügyi Szolgáltató működési rendjének megfelelően gyakorolható. Az Egészségügyi Szolgáltató kezelőorvosainak a listája az Egészségügyi Szolgáltató honlapján, illetőleg az Egészségügyi Szolgáltató helyiségében kifüggesztve megtalálható, szakterületek szerinti bontásban. Amennyiben az Ügyfél az általa megrendelni kívánt egészségügyi szolgáltatás teljesítése során meghatározott orvos közreműködését kívánja, köteles ezt előre jelezni időpont-foglaláskor, figyelemmel arra, hogy az Egészségügyi Szolgáltató által foglalkoztatott orvosok időbeosztása eltérő. Amennyiben az Ügyfél időpont-foglaláskor ilyen személyt nem jelöl meg, az Egészségügyi Szolgáltató jelöli ki a közreműködő orvost. Az egyes orvosok által végzett kezelések listaárai között eltérések lehetnek, amelyekről Ügyfélnek minden esetben előzetesen tájékozódnia kell.
    2. Az Ügyfél bármely, a kezelőorvosa által megállapított diagnózissal, illetőleg javasolt terápiával kapcsolatosan kezdeményezheti az Egészségügyi Szolgáltató más orvosa által történő vizsgálatát.
    3. Az Ügyfél megtilthatja, hogy a gyógykezelésének a tényét, vagy a gyógykezelésével kapcsolatos egyéb információt más előtt feltárják. Ettől csak a gondozása érdekében, közeli hozzátartozója, vagy a gondozásra köteles személy kérésére lehet eltekinteni.
    4. A súlyos állapotú Ügyfélnek joga van arra, hogy az általa megjelölt személy mellette tartózkodjon. Súlyos állapotú az Ügyfél, aki állapota miatt önmagát fizikailag ellátni képtelen, illetve fájdalmai gyógyszerrel sem szüntethetők meg, illetve pszichés krízishelyzetben van.
    5. A kiskorú Ügyfélnek joga van arra, hogy szülője, törvényes képviselője, illetőleg az általa vagy törvényes képviselője által megjelölt személy mellette tartózkodjon.
    6. A súlyos állapotú Ügyfél által, a kiskorú vagy törvényes képviselője által megjelölt személy, valamint a törvényes képviselők kötelesek az Egészségügyi Szolgáltató működési rendjét betartani.
    7. Az Ügyfél jogosult a számára egyéniesített formában megadott teljes körű tájékoztatásra. Az Ügyfélt megillető tájékoztatáshoz való jog vonatkozásában az 1997. évi CLIV törvény az egészségügyről (továbbiakban: Egészségügyi Törvény) rendelkezései az irányadóak. Az Egészségügyi Szolgáltató rögzíti, hogy a tájékoztatást az Ügyfél részére saját választása szerint akár szóban, akár írásban megadhatja.
    8. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az Egészségügyi Szolgáltató a tájékoztatást az Ügyfél által választott szolgáltatási csomagtól függően magyar, vagy német nyelven adja meg. Amennyiben a választott szolgáltatási csomagtól függően, avagy az Ügyfél igénye alapján a tájékoztatáshoz tolmács, vagy jeltolmács igénybevétele válik szükségessé, úgy ezen személy kiválasztása és megbízása az Ügyfél feladata.

Ennek díját, illetve költségeit az Ügyfél köteles viselni. Az Egészségügyi Szolgáltató a tolmács magatartásáért és tevékenységéért semmilyen felelősséget nem vállal.

  1. Az Ügyfél a Kezelési Terv, az egyes elvégzett vizsgálatokról készült és részére átadott egészségügyi dokumentáció, vagy a számla átvételének az aláírásával elismeri, mely igazolja, hogy az általa igényelt és megfelelő, kielégítő tájékoztatást az Egészségügyi Szolgáltatótól, illetőleg az annak képviseletében eljáró személytől megkapta.
  2. A cselekvőképes Ügyfél a tájékoztatásról lemondhat, kivéve, ha az Ügyfél természetét ismerni kell ahhoz, hogy mások egészségét ne veszélyeztesse. Ha a beavatkozásra az Ügyfél kezdeményezésére és nem terápiás célból kerül sor, a tájékoztatásról való lemondás csak írásban érvényes.
  3. Az Ügyfelet megilleti az önrendelkezéshez való jog. Ennek keretében az Ügyfél szabadon döntheti el, hogy kívánja-e az Egészségügyi Szolgáltató egészségügyi szolgáltatásait igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza. Az Ügyfél döntése nem érinti azonban az Ügyfél díjfizetési kötelezettségét az Egészségügyi Szolgáltató által már elvégzett, illetőleg elvégezni megkezdett szolgáltatások vonatkozásában, amelyek ellenértékét köteles megtéríteni az Egészségügyi Szolgáltatónak.
  4. Az Ügyfélnek joga van arra, hogy a kivizsgálását és kezelését érintő döntésekben részt vegyen. Az Egészségügyi Szolgáltató részéről bármilyen egészségügyi beavatkozás elvégzésének feltétele, hogy ahhoz az Ügyfél megtévesztéstől, fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő – előzetes- tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja.

Az Ügyfél ezen beleegyezését szóban, írásban és ráutaló magatartással is megadhatja, kivéve, ha törvény eltérően rendelkezik.

  1. Az invazív beavatkozásokhoz az Ügyfél írásbeli, vagy - amennyiben erre nem képes - két tanú együttes jelenlétében, szóban vagy más módon megtett nyilatkozata szükséges.
  2. A beavatkozás elvégzéséhez szükséges Ügyféli beleegyezés hiányában, vagy megadásának a megtagadása esetén az Egészségügyi Szolgáltató jogosult az egészségügyi beavatkozás elvégzését megtagadni és a megkötött szolgáltatási szerződéstől elállni.
  3. Az Ügyfél a beavatkozás elvégzéséhez való beleegyezését bármikor visszavonatja, az alapos ok nélküli visszavonás esetén azonban köteles az ennek következtében felmerült és indokolt Egészségügyi Szolgáltatói költségek megtérítésére.
  4. Az Ügyfél az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor köteles tiszteletben tartani az erre vonatkozó jogszabályokat és az Egészségügyi Szolgáltató működési rendjét, valamint jelen ÁSZF rendelkezéseit.
  5. Az Ügyfél - amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi - köteles az Egészségügyi Szolgáltatóval, és annak az ellátásában közreműködő dolgozóival együttműködni, így többek között:
    1. tájékoztatni őket mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,
    2. tájékoztatni őket - saját betegségével összefüggésben - mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról,
    3. tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról,
    4. a gyógykezelésével kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,
    5. az Egészségügyi Szolgáltató működési rendjét betartani,
    6. az Egészségügyi Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás díját megfizetni,
    7. jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.
  6. Az Ügyfél a jelen pontban megjelölt kötelezettségeinek, illetőleg a jelen ÁSZF rendelkezéseinek a megszegése esetén köteles az Egészségügyi Szolgáltató valamennyi kárát, és az Egészségügyi Szolgáltató igényérvényesítési költségeit haladéktalanul megtéríteni. Az Egészségügyi Szolgáltató kizárja a felelősségét minden olyan kár és következmény miatt, amely az Ügyfélt a jelen pontban megjelölt kötelezettségeinek, vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseinek a megszegése folytán éri.
  7. Az Egészségügyi Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az Ügyfél jelen pontban felsorolt kötelezettségeinek a megszegése esetén azok teljesítéséig megtagadja a további szolgáltatásnyújtást az Ügyfél részére, és elálljon a vele megkötött szolgáltatási szerződéstől. Ebben az esetben az Egészségügyi Szolgáltató az Ügyfélt más egészségügyi Szolgáltatóhoz irányítja.
  8. Az Ügyfél és hozzátartozói jogaik gyakorlása során kötelesek tiszteletben tartani más Ügyfelek jogait, és jogaik gyakorlása nem sértheti az egészségügyi dolgozóknak a törvényben foglalt jogait sem.

 

  1. Adatvédelem, tájékoztatás, titoktartás
    1. Az Egészségügyi Szolgáltató a Szolgáltatások teljesítése során a birtokába került személyes adatokat az Egészségügyi Szolgáltató mindenkor hatályos Adatkezelési szabályzatában meghatározottak szerint kezeli. Szabályzatának kialakításakor az Egészségügyi Szolgáltató különös tekintettel vette figyelembe az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”), és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) rendelkezéseit és az egészségügyi adatok kezelésére vonatkozó „speciális” ágazati szabályozást. Adatkezelésére az Adatvédelmi elvekben foglaltak irányadóak.
    2. Az Egészségügyi Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az Ügyfél adatait harmadik személyeknek nem adja ki, kizárólag törvényben meghatározott esetben és módon.
    3. Az Egészségügyi Szolgáltató az Adatkezelési tájékoztatóját a honlapján közzéteszi, továbbá elérhető a rendelő recepcióján.
    4. Az Egészségügyi Szolgáltató az ügyfélváróban kifüggeszti a betegjogi tájékoztatót, valamint a Panaszkezelési Szabályzatát. Az Ügyfél a betegjogi tájékoztatóban foglaltak szerint tehet panaszt és vehet igénybe jogorvoslatot az Egészségügyi Szolgáltató tevékenysége során őt ért sérelmek miatt. Az Ügyfél a Szolgáltatási Szerződés aláírásával kijelenti, hogy áttanulmányozta, megismerte és megértette a betegjogi tájékoztatót, valamint az Egészségügyi Szolgáltató Panaszkezelési Szabályzatát.
    5. Az Egészségügyi Szolgáltató és az Ügyfél felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely a jelen ÁSZF-ben foglalt adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik.

 

  1. Az egyedi szolgáltatási szerződés létrejötte, megszűnése
    1. Az időpont foglalással az Egészségügyi Szolgáltató csupán arra vállal kötelezettséget, hogy a megjelölt időpontban egy általa kijelölt orvos az Ügyfél rendelkezésére fog állni és az Ügyfélt meg fogja vizsgálni abból a szempontból, hogy egészségi állapota alapján alkalmas-e az általa igénybe venni kívánt egészségügyi szolgáltatás igénybevételére. Az egészségügyi szolgáltatás igénybevételéhez megrendelés, és a Szolgáltatási szerződés aláírása szükséges. Az Ügyfél megrendelése, és annak lehetséges formái vonatkozásában a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
    2. Figyelemmel az Egészségügyi Szolgáltató és az általa foglalkoztatott orvosok által végzett tevékenységre, és annak jellegére, az Egészségügyi Szolgáltató rögzíti, hogy bizonyos előre nem látható esetekben az általa kijelölt orvos akadályoztatva lehet abban, hogy az előre egyeztetett időpontban az Ügyfél rendelkezésére álljon és őt megvizsgálja. Az Egészségügyi Szolgáltató erre az esetre vállalja, hogy az általa kijelölt orvos akadályoztatásáról való tudomásszerzését követően az Ügyféllel haladéktalanul felveszi a kapcsolatot az Ügyfél által megadott elérhetőségek valamelyike útján és tájékoztatja őt - legkésőbb az egyeztetett időpontban a helyszínen - a kijelölt orvos akadályoztatásáról, valamint arról, hogy az egyeztetett időpontban tud-e helyettesítő orvosról gondoskodni, illetőleg hogy ezen helyettesítő személyt az Ügyfél elfogadja-e. Amennyiben az Egészségügyi Szolgáltató helyettesítő orvosról gondoskodni nem tud, vagy annak személyét az Ügyfél nem fogadja el, a felek új időpontot kötelesek egyeztetni. Az Ügyfél a fenti okból történő időpont-módosítás miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt.
    3. Figyelemmel arra, hogy az Ügyfél vizsgálat az Egészségügyi Szolgáltató által üzemeltetett orvosi rendelőkben folyamatosan zajlik, az előre egyeztetett időponthoz képest előfordulhat csúszás az Ügyfélvizsgálat megkezdésében. Az Ügyfél az ilyen időben később kezdődő orvosi vizsgálat miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt. Amennyiben az Ügyfél az orvosi vizsgálat céljára az előre egyeztetett időpontban megjelenik, de az esetleges várakozási idő miatt a tényleges orvosi vizsgálatot megvárni nem tudja, és ezt a helyszínen jelzi az Egészségügyi Szolgáltató képviselőjének, abban az esetben a meghiúsult orvosi vizsgálat miatt a rendelkezésre állási díjat megfizetni nem köteles.
    4. Amennyiben az Ügyfél az előre egyeztetett időponthoz képest késve jelenik meg a rendelőben, és a késedelem nem haladja meg a 10 percet, az Egészségügyi Szolgáltató elvégzi az egyeztetett orvosi vizsgálatot, feltéve, hogy a vizsgálat várható időtartama nem haladja meg az Ügyfél késedelmével együtt a 30 percet. Amennyiben az Ügyfél késedelme meghaladja a 10 percet, vagy az egyeztetett orvosi vizsgálat várható időtartama meghaladja az Ügyfél késedelmével együtt a 30 percet, az Egészségügyi Szolgáltató az egyeztetett orvosi vizsgálat elvégzésére nem köteles. Ebben az esetben az Ügyfél új időpontot köteles egyeztetni az Egészségügyi Szolgáltatóval, vagy - az Egészségügyi Szolgáltató ez irányú kifejezett felajánlása esetén, az adott napon tervezett orvosi vizsgálatok rendjének a függvényében - megvárhatja a rendelési idő végét, amikor is az Egészségügyi Szolgáltató sort tud keríteni az orvosi vizsgálatra. Az Ügyfél egyik esetben sem tarthat igényt semmilyen kártérítésre.
    5. Az egyedi Szolgáltatási szerződés - a felek eltérő rendelkezése hiányában - határozott, az Ügyfél megrendelésétől az általa megrendelt egészségügyi szolgáltatás Egészségügyi Szolgáltató általi nyújtásáig és teljesítéséig terjedő időre jön létre és lép hatályba.
    6. A szerződés megszűnik:
      1. a felek közös megegyezésével,
      2. az Ügyfél halálával,
      3. az Egészségügyi Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,
      4. az Egészségügyi Szolgáltató működési engedélyének a visszavonása esetén,
      5. rendes felmondással,
      6. azonnali hatályú felmondással,
      7. a szerződés teljesítésével.
    7. A szerződés megszűnésekor az Ügyfél köteles az Egészségügyi Szolgáltatót a harmadik személyekkel szemben vállalt kötelezettségei alól mentesíteni. A szerződés megszűnése esetén a megrendelt, illetőleg a már teljesített szolgáltatások vonatkozásában a felek, illetőleg jogutódaik között megfelelő elszámolásnak van helye, amelynek során az Ügyfél vagy jogutódja köteles az Egészségügyi Szolgáltató, vagy jogutódja részére megtéríteni a már teljesített egészségügyi szolgáltatások ellenértékét.
    8. Az Ügyfél a Szolgáltatási szerződést bármikor azonnali hatállyal felmondhatja, köteles azonban helytállni az Egészségügyi Szolgáltató által már elvállalt kötelezettségekért (pl. a már az Egészségügyi Szolgáltató által megrendelt közvetített szolgáltatások ellenértékét köteles megtéríteni).
    9. A Szolgáltatási szerződést az Egészségügyi Szolgáltató bármikor jogosult felmondani, a felmondási időnek azonban elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy az Ügyfél a megrendelt szolgáltatás más általi elvégzéséről gondoskodhasson.
    10. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltatási szerződés vagy jelen ÁSZF valamely rendelkezését megszegi, az Egészségügyi Szolgáltató a Szolgáltatási szerződést jogosult azonnali hatállyal felmondani. Az Egészségügyi Szolgáltatót a Szolgáltatási szerződés ezen okból történő felmondása esetén az Ügyfél által megrendelt egészségügyi szolgáltatások megrendelés szerinti szolgáltatási díja 50%-ának megfelelő összegű meghiúsulási kötbér illeti meg, amelyet az Ügyfél az Egészségügyi Szolgáltató felmondásának a kézhezvételétől számított 8 napon belül, egy összegben, átutalással köteles megfizetni.

 

  1. Vegyes rendelkezések
    1. Az Egészségügyi Szolgáltató nevében a Szolgáltatási Szerződés aláírására az Egészségügyi Szolgáltató nevében cégjegyzési joggal felruházott személy, valamint az általa ebben a körben meghatalmazott alkalmazott jogosult.
    2. Ügyfél a Szolgáltatási Szerződés, illetőleg az Egészségügyi Szolgáltató egészségügyi szolgáltatására vonatkozó megrendelés aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit a szerződéskötést megelőzően megismerte, áttanulmányozta, rendelkezéseit megértette, és azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.

 

  1. Jelen ÁSZF, az Ügyfél Karton, az Anamnézis, a Kezelési Terv és a Szolgáltatási Szerződés együttesen tartalmazzák a Paciens és az Egészségügyi Szolgáltató szerződéses megállapodásait.

 

  1. Felek a Szolgáltatási szerződést - amennyiben a jelen ÁSZF másként nem rendelkezik - kizárólag közös megegyezéssel, írásban módosíthatják és a szerződéssel kapcsolatos nyilatkozataikat is írásban kötelesek megtenni, kivéve azokat az eseteket, ahol akár jogszabály, akár a jelen ÁSZF szóbeli jognyilatkozat megtételét is lehetővé teszi.

 

  1. Az egyik Fél által a másik Félhez a jelen szerződés alapján intézett valamennyi írásbeli küldeményt ("Küldemény") akkor kell kézbesítettnek tekinteni, ha az személyesen a másik Fél részére átadásra, továbbá, ha postai úton, illetve fax vagy e-mail útján a másik Fél Szerződésben rögzített címére igazolhatóan megküldésre került, és azt a címzett igazolhatóan megkapta.

 

  1. Az Egészségügyi Szolgáltatónak címzett Küldeményt a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségekre kell megküldeni. A Küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni:

 

  1. személyes kézbesítés esetén az átvételkor,
  2. postai feladás esetén - amennyiben „nem kereste", „címzett ismeretlen", „elköltözött" értesítéssel a fél nem veszi át - a postai feladást követő 5. munkanapon, egyébként az átvétel tényleges napján tértivevénnyel igazoltan,
  3. e-mail esetén azon a napon, melyen a címzett Fél az átvételt visszaigazolta.

 

  1. Az Ügyfél és az Egészségügyi Szolgáltató a közöttük felmerült jogvita peren kívüli megoldására együttesen kezdeményezhetik a jogvita közvetítői eljárás keretében történő rendezését. A közvetítői tanács összetételét, a közvetítői eljárás rendjét külön törvény (2000. évi CXVI. törvény) szabályozza.

 

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételekben és az egyedi szolgáltatási szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény és az egyéb magyar jogszabályok, szakmai szabályok, protokollok, egyéb orvosszakmai előírások rendelkezései irányadók.

 

  1. Az Egészségügyi Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, köteles azonban a módosítás tényét, és a módosult ÁSZF-et honlapján közzétenni. A jelen ÁSZF módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Szolgáltatási szerződésre.

Kőszegszerdahely, 2024.10.20.